HZS Jihomoravského kraje  

Přejdi na

Vaše důvěra je náš závazek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Často kladené dotazy

Odpovědi na často kladené dotazy uživatelů Portálu:

  • K čemu slouží a jak se používá příznak „Schopen zásahu"?

Nový příznak „Schopen zásahu (v případě probíhající jízdy)“ je určen pro případy, kdy je technika na hospodářské nebo kondiční jízdě, ale může být povolána k události. Postup pro použití příznaku:

  1. v detailu techniky změňte „aktuální stav“ na „Hospodářská, kondiční nebo jiná jízda“
  2. zaškrtněte příznak „Schopen zásahu (v případě probíhající jízdy)“
  3. potvrďte provedené změny tlačítkem Uložit
  4. přejděte do agendy pro zakládání jízd a zadejte odpovídající jízdu dané techniky

Provedením bodu 3 odchází automaticky informace na kraj a dále do dispečerské aplikace na operačním středisku, kde je technika vedena na hospodářské jízdě, včetně schopnosti zásahu. Pokud příznak schopnosti zásahu v kroku 2 neaktivujete, technika nemůže být k události povolána (operační důstojník nemá takovou akci v dispečerské aplikaci povolenu).

Po skončení jízdy opět změňte stav techniky na požadovaný stav (na základě).
 

  • Jak se zadá do Portálu, když je osoba členem dvou JSDHO např. v místě bydliště a pracoviště? Jak je to s odbornou způsobilostí takového člena?

Pokud je osoba členem dvou JSDHO (v Jihomoravském kraji máme řadu takových členů), je potřeba v Portálu jedné jednotky zpřístupnit tohoto člena druhé jednotce. Postup je jednoduchý a je uvedený v tomto  souboru (231,07 KB).
Pokud by jednotka založila nového člena jako novou osobu bez ohledu na její členství v první jednotce, byla by to z pohledu HZS úplně nová osoba, tomuto členovi by se nepřiřadily odborné způsobilosti vedené u HZS a u druhé jednotky by je nemohl využívat!
 

  • Nejde uzavřít zpráva o zásahu, objevuje se hláška: "Datum a čas využití techniky 'xxx' musí být v rozsahu zásahu jednotky."

Doplňte čas vyhlášení poplachu (bývá totožný s časem ohlášení jednotce).
Čas není automaticky doplněný proto, že jednotka nebyla vyslána k události s poplachem – k tomu dochází nejčastěji u ZOČ nebo u výjezdu z kondiční nebo hospodářské jízdy.
 

  • Jak mám v Portálu zajistit zobrazení upozornění, že se blíží termín STK?

Postup je uvedený v krátké prezentaci  STK.pdf (208,05 KB).
 

  • Je k dispozici nápověda k Portálu?

Ano, v Portálu se k ní dostanete pomocí volby O aplikaci/Nápověda.
Detailní informace zjistíte také v uživatelské příručce, ke které se dostanete volbou O aplikaci/Uživatelská příručka.
 

  • Chtěli bychom do evidence techniky zařadit také drobnější nářadí jako například sadu kominického nářadí nebo sadu nářadí pro nouzové otevírání oken a dveří, ale pro přidání takového vybavení chybí v evidenci vhodná kategorie. Také nevíme, kam zapsat do evidence techniky nové příslušenství automobilu CAS jako je například vyprošťovací naviják. Dříve, když se hlásily změny v kartě jednotky, nebylo problém takovéto údaje zadat.

Uvedené prostředky spadají do modulu technická služba. Tento modul, stejně jako modul chemická a spojová služba zatím v Jihomoravském kraje v Portálu nepoužíváme. V roce 2019 ukončíme jejich testování a zavedeme je do standardního provozu.
 

  • Můžu přidat mezi osoby do Portálu starostu nebo místostarostu, aby mohl dostávat výjezdovou SMS?

Pokud není starosta nebo místostarosta členem JSDHO, tak ho do Portálu nepřidávejte!

V databázi HZS Jihomoravského kraje máme průběžně aktualizované kontakty na starosty a místostarosty všech obcí Jihomoravského kraje. Pokud starostu v Portálu zadáte, přenese se jeho záznam do databáze HZS podruhé a hrozí záměna takové osoby při vyrozumívání v krizových situacích, povodních, apod.

Pokud chcete zasílat starostovi nebo místostarostovi výjezdové SMS, zajistí to HZS Jihomoravského kraje pomocí automatických akcí. Stačí, když pošlete požadavek na zařazení starosty mezi vyrozumívané osoby na e-mailovou adresu technici@firebrno.cz. Pomocí automatických akcí vyrozumíváme v současnosti více než 200 starostů a zastupitelů obcí.

Pokud starosta/místostarosta členem JSDH je, tak ho v Portálu máte zavedeného, ale POZOR - neměňte u něho kontakty a jejich atributy, protože je mají nastavené podle svého zařazení do krizového vyrozumívání. Aplikace zatím nemá ošetřený zákaz možnosti změny kontaktu u osob s krizovými funkcemi. Pokud chcete starostu vyrozumívat i hlasem, zvyšte mu prioritu vyrozumění (zařaďte ho na začátek seznamu členů), pokud ho pomocí hlasového volání vyrozumívat nechcete, zařaďte ho na konec seznamu osob.
 

  • Můžu přidat mezi osoby do Portálu vyrozumívací automat nebo jiné zařízení?

Protože nejde o osobu, do evidence osob nepatří!

Aktivaci vyrozumívacích zařízení (Pelig, JAY, FirePort, NextService, ...) zajistí HZS Jihomoravského kraje pomocí automatických akcí. Požadavek pošlete na e-mailovou adresu technici@firebrno.cz a vyrozumívací zařízení zavedeme podle nastavení vašeho automatu do automatických akcí na zasílání SMS nebo hlasových volání pro vaši jednotku.
 

  • Pokud chceme tisknout dokument o výjezdu s mapkou a popisem události, je to možné v portálu nastavit nebo je potřeba ještě něco navíc? A dají se zpětně tyhle dokumenty někde na portálu najít?

V Portálu lze volbou Nastavení/Automatická vyrozumění vytvořit akci na zasílání poplachových zpráv. Pomocí tlačítka "Nová akce" založíme novou akci, libovolně ji pojmenujeme, do položky "Druh automatického vyrozumění" vybereme "Vyhlášení poplachu pomocí Port.All" a tlačítkem "Uložit" akci uložíme. Tato akce způsobí, že se při výjezdu jednotky k události objeví na ploše Portálu v okně s nadpisem "Poplachy" nový řádek s typem, podtypem a adresou aktuální události. Po rozkliknutí tohoto řádku uvidíte detailní informace k události, které můžete i vytisknout. Další podrobnosti najdete v uživatelské příručce (k poplachovým zprávám v odstavci 2.7, k automatickému vyrozumění v odstavci 11.2).

Poplachové zprávy se vytvářejí při vyslání jednotky, takže je nelze zpětně vytvořit.
 

  • Jak mám vytvořit Poplachového uživatele a zajistit, aby mu chodily poplachy?

Poplachový uživatel se založí v Portálu volbou Nastavení/Uživatelská práva. Tlačítkem "Nový uživatel" vytvoříme uživatele, kterému vyplníme vhodné jméno (např. Poplach), nemusíme přiřadit osobu, zatrhneme zatržítko "Pozorovatel" a tlačítkem "Uložit" jej uložíme (podrobněji viz uživatelská příručka, odstavec 11.1.1.1). Dále vytvoříme akci na zasílání poplachových zpráv (viz minulý dotaz).

Po vyslání jednotky se přihlášenému poplachovému uživateli na monitoru automaticky zobrazí okno s podrobnostmi a mapkou místa události - vše je možné tlačítkem Tisk ihned vytisknout.

Poplachový uživatel se po určité době nečinnosti neodhlašuje, takže je tento způsob přihlášení vhodný pro nepřetržitý provoz na hasičské zbrojnici.
 

  • Je možné administrátora Portálu pro JSDH změnit? Je možné mít v jedné jednotce více administrátorů?

Portál umožňuje zadání jednoho administrátora pro každou jednotku. Jde o osobu pověřenou zástupcem zřizovatele jednotky (starostou obce), která je zodpovědná za data o své jednotce. Administrátor může delegovat právo na vyplňování jednotlivých modulů včetně administrace Portálu dalším uživatelům (volbou Nastavení/Uživatelská práva), zodpovědnost za data však zůstává na administrátorovi, který byl pověřený starostou obce.

Pokud je potřeba změnit administrátora Portálu, je postup obdobný jako při zavedení Portálu (viz další dotaz) - zástupce zřizovatele jednotky pověří pomocí tohoto dokumentu novou osobu a dokument předá správci aplikace u HZS Jihomoravského kraje.
 

  • Jak si zřídí jednotka přístup k Portálu pro JSDH a zadá administrátora?

K zavedení je v Jihomoravském kraji potřeba, aby zástupce zřizovatele jednotky (starosta obce) určil administrátora aplikace, tedy osobu zodpovědnou za předávání dat pomocí tohoto dokumentu. Obvykle bývá administrátorem velitel jednotky, ale není to podmínkou. Vyplněný dokument doručte (stačí naskenovant a poslat e-mailem) správci aplikace Port.all u HZS Jihomoravského kraje ing. Pavlu Mlčůchovi. Od něj obdrží nový administrátor přístupové údaje k aplikaci Port.all.

vytisknout  e-mailem