HZS Moravskoslezského kraje  

Přejdi na

Vaše důvěra je náš závazek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Nová hasičská auta od města Ostravy

Zbrusu nové vozy Mercedes Econic a Tatra T815 za prostředky města a kraje si ve středu 26. března převzali zástupci Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje a jednotky Sboru dobrovolných hasičů z Hrabové.
Profesionálním hasičům HZS MSK nahradí čtyři Mercedesy (CAS 20 MB Econic 4x2) již dosluhující automobily CAS 27 Dennis Rapier. 
Cisternové automobilové stříkačky ve speciálním provedení jsou určeny pro přepravu požárního družstva a hasebních zařízení pro zásah vodou nebo pěnou. Vezou také prostředky pro technické zásahy a další moderní vybavení. Vozidla byla financována z prostředků města Ostravy, pořizovací náklady za čtyři vozy byly 47 milionů a 412 tisíc korun. Dobrovolní hasiči z Hrabové pro změnu dostanou zbrusu novou Tatru 815 (CAS 30 T 815-7 4x4.1). Toto vozidlo bylo většinově financováno z prostředků města Ostravy a poté z dotace Ministerstva vnitra z dotace Moravskoslezského kraje, celková cena pořízení vozu byla 6 milionů 37 tisíc korun.
„Od roku 2006 vyčlenilo město na požární ochranu z rozpočtu již více než 579 milionů korun, bereme tuto oblast velmi zodpovědně,“ řekl primátor Petr Kajnar.
 
 
 
období
částka /tis. Kč/
 
2006 až 2012
506 536,0
Celkový součet za toto období
2013
6 037,7
CAS pro JSDH Hrabová (TATRA)
23 627,2
2 ks CAS pro HZS MSK (MERCEDESY)
23 785,0
2ks CAS pro HZS MSK (MERCEDESY)
16 000,0
neinvestiční prostředky - dotace SMO určené HZS MSK
3 200,0
neinvestiční prostředky - určené na činnost dobrovolných jednotek v rámci města Ostravy
 
579 185,8
CELKEM
 
Částka zahrnuje neinvestiční prostředky + investiční prostředky + prostředky na dobrovolné hasiče.
 
Statutární město Ostrava dlouhodobě výrazně přispívá na činnost hasičských jednotek  ve městě, a to ať už profesionálních či dobrovolných. Vedení města si je vědomo významu hasičů, a to nejen  pro zabezpečení požární ochrany města a občanů, ale i pro případ dalších mimořádných událostí. Nejen každodenní činnost u bezmála 7 tis. událostí v roce 2013 ve městě, ale i významná pomoc v rámci kraje i mimo něj (výbuch plynu ve Frenštátě, Havířově, Tornádo v Krnově, pomoc při povodních v Čechách či při výpadku proudu ve Slovinsku) má pozitivní dopad na vnímání bezpečnosti v městě Ostravě a přispívá ke zvyšování prestiže krajského města. Hasiči se městu odvděčují svou činností, kdy realizují pomoc občanům v nouzi v tom nejširším měřítku. Dodávkou cisternových automobilových stříkaček došlo k výraznému posunu při naplnění koncepce obměny techniky profesionálních i dobrovolných hasičů v městě Ostrava, v čemž jde město příkladem v rámci celé ČR. Za tuto činnost patří poděkování vedení města, radě i zastupitelstvu. Doufáme, že v roce 2014 se nám podaří dokončit základní obměnu cisternových automobilových stříkaček, a tím splníme cíl, vytčený pro toto volební období,” řekl za Hasičský záchranný sbor MSK Vladimír Vlček.
 
4x CAS 20 - MB Econic pro HZS MSK
 
Svojí koncepcí se řadí mezi cisterny pro zásah vodou, popř. pěnou. Je to speciální vozidlo určené pro provoz na pozemních komunikacích, určené zejména do městské aglomerace. Automobil je postaven na dvounápravovém podvozku MB Econic 1833LL 4x2 s pohonem zadní nápravy. Zadní náprava je vybavena uzávěrkou diferenciálu a podmetacími řetězy, ovládanými spínačem z místa řidiče. Podvozek je vybaven vzduchovým pérováním přední i zadní nápravy
Převodovka je automatická pětistupňová, s možností manuální volby převodového stupně, vybavená retardérem. Zároveň je vybavená dvěma pomocnými pohony, jeden pomocný pohon je pro pohon vodního čerpadla, druhý pro hydraulický vyprošťovací naviják. Činnost pomocného pohonu je možná i při jízdě vozidla do 10 km/hod.
Vozidlo je vybaveno dvouokruhovým tlakovzdušným systémem brzd. Brzdy jsou na obou nápravách kotoučové. Vozidlo je vybavené protiblokovacím zařízením ABS a protiskluzovým systémem ASR. Parkovací brzda působí na všechna kola.
Motor je vznětový, čtyřdobý, přeplňovaný s chlazením plnicího vzduchu. Splňuje emisní normu EURO 5.
Vozidlo je vybaveno odstředivým čerpadlem THT TO 3000 pro zásah vodou nebo pěnou při použití nízkého nebo vysokého tlaku vody, vodní nádrží o objemu 2700 litrů a nádrží na pěnidlo o objemu 200 litrů. Vozidlo je určeno pro přepravu šestičlenné posádky (1+1+4).
Rozměry a hmotnost: délka 8 350 mm, šířka 2 550 mm, výška 3 150 mm, celková hmotnost 14t, celková přípustná 16t.
CAS 20 - MB Econic je vybavena celou řadou technických prostředků, mezi jinými např:
  • soupravou hydraulických vyprošťovacích nástrojů (pro DN)
  • motorovou a rozbrušovací pilou, doplněnou přenosným lanovým navijákem
  • plovoucím a ponorným kalovým čerpadlem
  • přetlakovým ventilátorem na odvětrávání zakouřených prostor
  • hydraulicky poháněným lanovým navijákem (49 metrů, tažná síla max. 50 KN)
  • generátorem elektrického proudu – elektrocentrálou o výkonu 14kVA
  • osvětlovacím stožárem (s pneumatickým výsuvem až do výšky 5 metrů) se čtyřmi reflektory 500 W/230 V, atd.
1x CAS 30 - Tatra 815-7 4x4.1 pro JSDH Hrabová
 
Vozidlo je určeno pro přepravu družstva hasičů o sníženém početním stavu (1+3) a hasebních prostředků pro zásah vodou nebo pěnou při použití nízkého nebo vysokého tlaku vody. Jedná se o speciální vozidlo určené pro provoz na pozemních komunikacích, nezpevněných komunikacích, jakož i v terénu s pohonem 4x4. Jeho cisterna má objem 4300 litrů vody a 260 litrů pěnidla.
Je vybaveno také dalšími technickými prostředky:
  • motorovou pilou,
  • plovoucím a kalovým čerpadlem,
  • přetlakovým ventilátorem na odvětrávání zakouřených prostor,
  • elektrocentrálou,
  • elektrickým lanovým navijákem.
 
Tatra byla převážně financována z prostředků Statutárního města Ostravy a také z dotace Ministerstva vnitra-Generálního ředitelství HZS ČR z programu Reprodukce požární techniky pro jednotky požární ochrany částkou 1 milionu korun.
Nová tatrovka nahradila téměř třicetiletý vůz Liaz (CAS K25 Liaz, rok výroby 1986, kompletní rekonstrukce v roce 1998).
 
Vozidlo je postaveno na čtyřkolovém podvozku Tatra T815 s jednomontáží a stabilizátorem na zadní nápravě. Pohon přední nápravy je přiřaditelný. Obě nápravy jsou odpruženy vzduchovými vlnovcovými pružinami a teleskopickými tlumiči. Cisterna je osazena naftovým přeplňovaným a vzduchem chlazeným osmiválcem Tatra, splňujícím emisní normu Euro 5. Kabina je čtyřmístná, sklopná, osazena čtyřmi plnohodnotnými sedadly s tříbodovými pásy, vybavena nezávislým naftovým topením.
 
Rozměry a hmotnost: Délka 7 260 mm, šířka 2 550 mm, výška 2 860 mm, celková hmotnost 18 tun.
 
Odkazy do noveho okna

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (1)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (1) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (10)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (10) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (11)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (11) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (12)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (12) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (13)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (13) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (14)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (14) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (15)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (15) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (16)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (16) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (2)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (2) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (3)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (3) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (4)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (4) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (5)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (5) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (6)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (6) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (7)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (7) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (8)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (8) 

Detailní náhled

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (9)

cisterny5xpredaniOstrava_Lach (9) 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem