HZS Moravskoslezského kraje  

Přejdi na

Vaše důvěra je náš závazek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Dva ranní požáry autobusů na CNG na Karvinsku s velkou škodou

            Hned ke dvěma požárům nových autobusů na plynový pohon CNG (stlačený zemní plyn) vyjely hasičské jednotky v pondělí brzy ráno během půlhodiny na dvě místa v okrese Karviná. V Českém Těšíně-Dolním Žukově byla předběžná škoda odhadnuta na šest milionů korun, v Chotěbuzi na 150 tisíc korun. Nikdo nebyl zraněn.

            V obou případech začalo hořet během jízdy v zadní motorové části autobusů stejné výrobní řady. Řidič autobusu v Chotěbuzi měl to štěstí, že jej na kouř upozornil blikáním řidič vozidla, jedoucím za ním. Řidič autobusu v Dolním Žukově si všiml plamenů až ve svém zpětném zrcátku, proto byla celková odhadovaná škoda podstatně vyšší – byla zničena třetina autobusu. Oba se pokusili oheň uhasit přenosným hasicím přístrojem.

            Za oba požáry může s největší pravděpodobností technická závada. S jejím upřesněním přijedou do garáží v Karviné pomoci vyšetřovatelům Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) pracovníci Technického ústavu požární ochrany v Praze.

            Požár prvního autobusu byl nahlášen na tísňovou linku hasičů v pondělí krátce po páté hodině ranní. Do Dolního Žukova vyjely celkem tři jednotky hasičů - dvě z  HZS MSK, stanice Český Těšín a Karviná, třetí jednotka dobrovolných hasičů Český-Těšín-Město.

            Řidič vyvedl před příjezdem hasičů ven do bezpečí deset cestujících. Hasiči dostali oheň pod kontrolu za deset minut, za dalších sedm minut bylo uhašeno.

            O požáru druhého autobusu na CNG bylo operační středisko hasičů informováno krátce před půl šestou ranní. Do Chotěbuzi vyrazila jednotka HZS MSK ze stanice Karviná. Motorová část autobusu byla uhašena za deset minut. Řidič i zde včas vyvedl deset cestujících do bezpečí.

           Aktuální teplota vzduchu se během zásahu v Českém Těšíně-Dolním Žukově pohybovala na -18°C, u zásahu v Chotěbuzi na -19°C…

Odkazy do noveho okna

pozarbusCNG_CeskyTesin (1)

pozarbusCNG_CeskyTesin (1) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_CeskyTesin (2)

pozarbusCNG_CeskyTesin (2) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_CeskyTesin (3)

pozarbusCNG_CeskyTesin (3) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_CeskyTesin (4)

pozarbusCNG_CeskyTesin (4) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_CeskyTesin (5)

pozarbusCNG_CeskyTesin (5) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_CeskyTesin (6)

pozarbusCNG_CeskyTesin (6) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_CeskyTesin (7)

pozarbusCNG_CeskyTesin (7) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_CeskyTesin (8)

pozarbusCNG_CeskyTesin (8) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_Chotebuz (1)

pozarbusCNG_Chotebuz (1) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_Chotebuz (2)

pozarbusCNG_Chotebuz (2) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_Chotebuz (3)

pozarbusCNG_Chotebuz (3) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_Chotebuz (4)

pozarbusCNG_Chotebuz (4) 

Detailní náhled

pozarbusCNG_Chotebuz (5)

pozarbusCNG_Chotebuz (5) 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem