HZS Libereckého kraje  

Přejdi na

Chráníme vaše životy, zdraví a majetek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Krajské operační a informační středisko se otevřelo pro veřejnost

Dnes si připomínáme Evropský den linky 112. Operátoři tísňové linky během dne přivítali na svém pracovišti spoustu zvídavých návštěvníků, kteří se seznámili s moderními prostorami Krajského operačního a informačního střediska (KOPIS). 

Operátoři linek poskytli zajímavé informace o lince 112 a připomněli, jakým způsobem správně nahlásit mimořádnou událost. Upozornili také na zneužívání linky 112. Za rok 2019 na toto číslo zavolalo celkem 87 811 volajících, z toho u 75 % případů se jednalo zneužití linky. Operátoři linky 112 během všech hovorů musí poznat a uvědomit si v jaké situaci jsou lidé na druhé straně telefonu. Většinou jsou to lidé ve stresu, vystrašení a bezmocní. Často ani nedokáží říct, kde přesně se nacházejí. Ke správnému zvládnutí situace pomáhají operátorům jednak jejich zkušenosti, ale především také technologie linky 112, která se neustále zlepšuje. Mnohy řeší mimořádné události také  v  cizím jazyce. Koho neuspokojila pouze prohlídka prostorů KOPIS, měl možnost si prohlédnout také prostory centrální stanice Liberec.

Milníky v zavádění linky 112 v ČR: 
 
29.7. 1991
rozhodnutí Rada Evropských společenství o zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání 112 ve všech členských státech
1996 
počátky budování linky 112 v ČR
2000
vláda stanovila způsob zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání 112 v České republice (usnesení vlády č. 391/2000) a schválila zásady a harmonogram
2002 
některé změny, které byly vládou odsouhlaseny (usnesení vlády č. 350/2002)
1. 1. 2003  
zprovoznění linky 112 ve všech telefonních sítích na území ČR (do tohoto data bylo funkční pouze v mobilních sítích)
2004
zahájení ostrého provozu 12 krajských telefonních center tísňového volání 112
2005 
zprovozněna zbývající dvě telefonní centra tísňového volání 112 v Hradci Králové a Ostravě, funguje všech 12 krajských call center
 
2006
začátek projektu e-Call v ČR – automatizované tísňové volání z vozidel

Autor: por. Bc. Lucie Hložková

Foto: HZS LK

112112

Den 112Den 112

Den 112Den 112

Den 112Den 112

vytisknout  e-mailem