Hasičský záchranný sbor České republiky  

Přejdi na

Předcházíme rizikům


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Linka 112

Kampaň Bezpečné cestování 

V případě hrozícího nebezpečí nebo vzniku mimořádné události volejte tísňovou linku 112

přitom uvádějte:

  • Co se stalo (popis události, její charakter, počet postižených);
  • Kde se událost stala;
  • Kdy se událost stala (případně, že se stále děje);
  • Své jméno a číslo telefonu ze kterého voláte;
  • Nikdy nezavěšujte jako první. Buďte připraveni poskytnout operátorům na základě jejich případných dotazů další doplňující informace o situaci.

Po ukončení hovoru může být uskutečněn zpětný telefonát, který ověří pravdivost nahlášené zprávy a sníží riziko, že se jedná o „planý poplach“.

Jednotné evropské číslo tísňového volání 112

O zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání - 112 ve všech členských státech EU rozhodla již v roce 1991 Rada Evropských společenství. Počátky projektu tísňové linky 112 v ČR sahají až do roku 1996. K 1. 1. 2003 pak bylo číslo 112 zprovozněno ve všech telefonních sítích na území ČR (do tohoto data bylo funkční pouze v mobilních sítích). K zahájení ostrého provozu 12 krajských call center u HZS krajů obsluhujících linku 112 došlo v červnu 2004, přičemž zbývající dvě call centra obsluhující linku 112 v Hradci Králové a Ostravě byla zprovozněna v roce 2005. Technologie call center a způsob řešení příjmu tísňového volání zvolené v naší republice jsou velmi moderní a v evropském kontextu unikátní.

Přínosy technologie linky 112

  • Unikátní technologie telefonních center tísňového volání 112 propojuje základní složky integrovaného záchranného systému: Hasičský záchranný sbor ČR, Policii ČR a zdravotnickou záchrannou službu. To umožňuje rychlé vyhodnocení vzniklé situace a okamžitou reakci záchranných složek.
  • Operátoři linky 112 mohou mj. identifikovat adresu pevné telefonní stanice volajícího či polohu mobilního telefonu při tísňovém volání.
  • Telefonní centra tísňového volání 112 jsou v rámci celé republiky navzájem hlasově i datově propojena. TCTV 112 jsou vzájemně zastupitelná, tj. v případě přetížení nebo výpadku centra v jednom kraji jsou hovory na linku 112 automaticky přesměrovány na další telefonní centra tísňového volání 112.
  • Operátoři obsluhující linku 112 jsou schopni odbavovat tísňové hovory nejen v češtině, ale i angličtině a němčině, v případě potřeby mají k dispozici softwarovou podporu i v dalších světových jazycích.

 

Zavádění linky 112 v ČR

  • 1991 - Rada Evropských společenství rozhodla o zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání 112 ve všech členských státech.
  • 2000 - vláda stanovila způsob zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání 112 v České republice
  • 2003 - číslo 112 bylo zprovozněno ve všech telefonních sítích na území ČR (do tohoto data bylo funkční pouze v mobilních sítích).
  • 2004 - zahájení ostrého provozu 12 krajských telefonních center tísňového volání 112 (TCTV 112)
  • 2005 - zprovozněna zbývající dvě TCTV 112 v Hradci Králové a Ostravě, funguje všech 14 krajských TCTV 112

Upozornění: Stávající národní čísla tísňového volání i nadále zůstávají v platnosti.

Proto i nadále můžete volat:

  • na číslo 150 - Hasičský záchranný sbor ČR (v případě mimořádné události, která ohrožuje zdraví a životy osob, majetek nebo životní prostředí)
  • na číslo 155 - Zdravotnická záchranná služba (při stavech ohrožujících život a zdraví volat)
  • na číslo 158 - Policie ČR nebo 156 - Městská policie (pokud jste svědky dopravní nehody nebo spáchání trestného činu)

Odkazy do noveho okna

MCG6H2701-01 112 line CLV1

MCG6H2701-01 112 line CLV1 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem