HZS Pardubického kraje  

Přejdi na

Vaše důvěra je náš závazek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Ježíšek přiletěl k hasičům o pár dní dříve

Nový vyprošťovací automobil na podvozku Tatra T 158 – 8P6R46.268.8x8.2 R (Tatra Phoenix) slavnostně zaparkoval v tento čas na požární stanici Ústí nad Orlicí.

„Tento vůz nahradil původní, 33 let starý vyprošťovací automobil na podvozku Tatra 815 P18 6×6 těžké váhové kategorie se smíšeným podvozkem a výložníkem s nosností 14 tun. Původní vyprošťovací automobil byl vybaven v zadní části navijákem o tažné síle 10 tun a délkou lana 70 metrů, v přední části navijákem s tažnou silou 7 tun a délkou lana 40 metrů. Dosud sloužící vyprošťovací automobil byl vyroben v roce 1989, v roce 2011 prošel rekonstrukcí,“ říká kpt. Ing. Jan Badalec z oddělení IZS a služeb HZS Pardubického kraje.  

Proč mají hasiči vyprošťovací automobil? Tento speciál slouží u jednotek požární ochrany pro manipulační, vyprošťovací a odtahové práce. Nenahraditelná je tato technika především při odstraňování následků živelních pohrom a kalamitních stavů.

„Nový vyprošťovací automobil je za kabinou vybaven plně hydraulickým nakládacím jeřábem FASSI F820RA.2.28 xhe-dynamic se zdvihovým momentem 69tm. Tento jeřáb umožňuje nosnost 21500 kg při vyložení 2,8m a při maximálním možném dosahu 20,6m vyložení úctyhodných 2740 kg. Úhel otáčení výložníku je 360°s možností nekonečného otáčení. Hydraulický nakládací jeřáb je vybaven vlastním navijákem o výkonu 3 000 daN. Ten má automatické odvíjení lana, které zabezpečuje konstantní vzdálenost mezi kladkou a hákem na konci lana, bez ohledu na délku vyložení. Součástí dodávky je dálkové proporcionální radiové ovládání s možností dobíjení,“ vyjmenovává přednosti vozu Jan Badalec.

Vyprošťovací automobil je v zadní části vybaven teleskopickým vyprošťovacím zařízením s možností odtahu nepojízdných nákladních vozidel za nápravu (tzv. odtahové brýle). Konkrétně se jedná o vyprošťovací nástavbu EMPL EH/W 200 – KIT. Vyprošťovací nástavba je určena pro vyprošťování, odtah porouchaných a havarovaných vozidel, jako osobní auta, dodávky, nákladní automobily, autobusy, tahače návěsů, návěsy, přívěsy atd. Celý systém je plně hydraulicky ovládaný.

V prostoru předního nárazníku je vybaven hydraulickým lanovým navijákem ComeUP-winch HV 15000. Součástí vyprošťovací nástavby jsou 2 hydraulické navijáky s vyvedením lana v zadní části hlavního ramene, tažná síla každého navijáku je 200 kN při nejmenším navinutí lana a 130 kN při plném navinutí lana. Lana mají pracovní délku 50 m.

O pohon vozidla se stará motor PACCAR MX‐13 390 EURO III s manuální převodovkou ZF 16S2531TO a intarderem.

Vyprošťovací automobil samozřejmě musí projít standardním kolečkem před zařazením do výjezdu, nevyjímaje toho, že se s ním ústečtí strojníci musí naučit dokonale pracovat.

Obdobná vozidla již využívají při své záchranné činnosti kolegové v hlavním městě Praha, Plzeňském a Ústeckém kraji.

Vyprošťovací automobil dodala firma Kobit, s.r.o. Náklady 16 758 500Kč včetně DPH nesla Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod.

por. Bc. Vendula Horáková, tisková mluvčí

Odkazy do noveho okna

VYA Pardubický kraj

VYA Pardubický kraj 

Detailní náhled

VYA Pardubický kraj1

VYA Pardubický kraj1 

Detailní náhled

VYA Pardubický kraj2

VYA Pardubický kraj2 

Detailní náhled

VYA PArdubický kraj3

VYA PArdubický kraj3 

Detailní náhled

VYA Pardubický kraj4

VYA Pardubický kraj4 

Detailní náhled

VYA Pardubický kraj5

VYA Pardubický kraj5 

Detailní náhled
Uložit vše jako ZIP soubor

vytisknout  e-mailem