Povinně zveřejňované informace
Podle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
1. Název | Hasičský záchranný sbor Ústeckého kraje |
---|---|
2. Důvod a způsob založení |
Hasičský záchranný sbor Ústeckého kraje (dále jen „HZS Ústeckého kraje“) byl zřízen jako součást Hasičského záchranného sboru České republiky (dále jen „HZS ČR“) zákonem č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky, ve znění pozdějších předpisů. Jeho postavení je v současné době upraveno zákonem č. 320/2015 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky. HZS Ústeckého kraje je organizační složkou státu a spolu s ostatními hasičskými záchrannými sbory krajů, generálním ředitelstvím, Záchranným útvarem HZS ČR, Střední odbornou školou požární ochrany a Vyšší odbornou školou požární ochrany tvoří HZS ČR, jehož základním úkolem je chránit životy a zdraví obyvatel, životní prostředí, zvířata a majetek před požáry a jinými mimořádnými událostmi a krizovými situacemi. |
3. Organizační struktura |
HZS Ústeckého kraje je organizační složkou státu a účetní jednotkou; jeho příjmy a výdaje jsou součástí rozpočtové kapitoly ministerstva vnitra ČR. Územní obvod HZS Ústeckého kraje je shodný s územním obvodem vyššího územního samosprávného celku, v němž má své sídlo. V čele HZS Ústeckého kraje stojí ředitel. HZS Ústeckého kraje: a) je správním úřadem s působností v územním obvodu příslušného vyššího územního samosprávného celku pro výkon státní správy ve věcech: 1. požární ochrany, b) plní úkoly vyplývající z jiných právních předpisů. HZS Ústeckého kraje zřizuje operační a informační středisko, které plní úkoly operačního a informačního střediska integrovaného záchranného systému a další úkoly, stanoví-li tak jiný právní předpis. Operační a informační středisko je pracovištěm pro příjem volání na jednotné evropské číslo tísňového volání (112) a národní číslo tísňového volání stanovené v číslovacím plánu podle zákona o elektronických komunikacích. Ředitelství HZS Ústeckého kraje se vnitřně člení na: kancelář ředitele HZS Ústeckého kraje, Územními odbory HZS Ústeckého kraje jsou: Územní odbor Ústí nad Labem – stanice Ústí nad Labem a Petrovice; |
4. Kontaktní spojení | Kontakty |
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu | Krajské ředitelství Územní odbor Děčín Územní odbor Chomutov Územní odbor Litoměřice Územní odbor Most Územní odbor Teplice Územní odbor Ústí nad Labem Územní odbor Žatec |
4.3 Úřední hodiny | Po 8:00 - 16:00 St 8:00 - 16:00 |
4.4 Telefonní čísla | Kontakty |
5. Případné platby lze poukázat | 19-76548881/0710 |
6. IČ | 70886300 |
7. DIČ | Není plátcem DPH. |
8. Dokumenty | |
8.1 Seznamy hlavních dokumentů | |
8.2 Rozpočet |
Rozpočet na rok 2015 Schválený rozpočet na rok 2016 (k 01.01.2016) Příjmy celkem: 103 096 000,- Kč
Výdaje celkem: 524 705 000,- Kč
|
9. Žádosti o informace |
Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně nebo písemně na poštovní adresu HZS Ústeckého kraje. Dále osobně v denní pracovní době na podatelnu HZS Ústeckého kraje, prostřednictvím datové schránky nebo prostřednictvím elektronické pošty na e-mailovou adresu epodatelna@ulk.izscr.cz Informaci požadovanou ústně poskytne HZS Ústeckého kraje v jednoduchých případech bezprostředně, pokud ji má k dispozici. Není-li informace poskytnuta, anebo žadatel informaci považuje za nedostačující, musí podat žádost písemně. Ze žádosti musí být vždy jednoznačně zřejmé:
Písemná žádost musí být srozumitelná, konkrétní a navíc z ní musí být zřejmé, jaká informace je požadována. |
10. Příjem žádostí a dalších podání |
Podání se posuzuje podle svého skutečného obsahu a bez ohledu na to, jak je označeno. Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje. Fyzická osoba uvede v podání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování. Nemá-li podání předepsané náležitosti nebo trpí-li jinými vadami, pomůže správní orgán podateli nedostatky odstranit nebo ho vyzve k jejich odstranění a poskytne mu k tomu přiměřenou lhůtu. Podání je možno učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě. Podání podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“):
Podání podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:
Podání stížností podle ust. § 175 správního řádu:
Kontakty: Hasičský záchranný sbor Ústeckého kraje |
11. Opravné prostředky |
Opravné prostředky podle zákona o svobodném přístupu k informacím Opravné prostředky v ostatních případech Ve vydaných rozhodnutích je vždy uvedeno poučení. V poučení se uvede, zda je možné proti rozhodnutí podat opravný prostředek, v jaké lhůtě je možno tak učinit, od kterého dne se tato lhůta počítá a který správní orgán o opravném prostředku rozhoduje. Nejčastějším opravným prostředkem je odvolání, kterým lze napadnout výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné. Odvolání musí splňovat náležitosti podání a musí obsahovat údaje o tom, proti kterému rozhodnutí směřuje, v jakém rozsahu ho napadá a v čem je spatřován rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo. Odvolací lhůta činí 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. |
12. Formuláře |
Žádost o poskytnutí informace |
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací | http://www.hzscr.cz/clanek/zivotni-situace.aspx |
14. Předpisy | |
14.1 Nejdůležitější používané předpisy |
Zákony:
Vyhlášky:
Předpisy upravující poskytování informací veřejnosti:
Znění zákonů je možné dohledat na portálu veřejné správy: http://portal.gov.cz/app/zakony/?path=/portal/obcan/ |
15. Úhrady za poskytování informací | |
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací |
Podle zákona o svobodném přístupu k informacím jsou povinné subjekty oprávněny žádat úhradu nákladů v souvislosti s poskytováním informací, jejichž výše nesmí přesáhnout náklady spojené pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli.
II. Náklady na opatření technických nosičů dat
III. Náklady na odeslání informace žadateli
IV. Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
V. Osvobození od úhrady nákladů
V případě, že bude za poskytnutí informace požadována úhrada, je tato skutečnost písemně oznámena spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Z oznámení musí být zřejmé, na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady povinným subjektem vyčíslena. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady, úhradu nezaplatí, povinný subjekt žádost odloží. |
16. Licenční smlouvy | |
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb. | Roční zprávy o stavu požární ochrany |