HZS Zlínského kraje  

Přejdi na

Předcházíme rizikům


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Evropský den linky 112

(11.2.2016) V roce 2015 odbavili operátoři tísňové linky 112 HZS Zlínského kraje 115 009 volání. 

Dnešního dne si znovu připomínáme Evropský den linky 112. Prostřednictvím tohoto jednotného čísla tísňového volání se lidé v nouzi mohou dovolat pomoci záchranářů. Linka funguje ve všech státech Evropské unie a v některých dalších přilehlých státech.

O zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání 112 ve všech členských státech EU rozhodla již v roce 1991 Rada Evropských společenství. Počátky projektu tísňové linky 112 v ČR sahají až do roku 1996. K 1. lednu 2003 pak bylo číslo 112 zprovozněno ve všech telefonních sítích na území ČR a používá se souběžně se současnými národními linkami tísňového volání 150 - hasiči, 155 – zdravotnická záchranná služba a 158 - policie. V roce 2005 pak bylo dokončeno budování telefonních center linky 112. Od tohoto roku funguje v každém ze 14 krajů telefonní centrum obsluhující linku 112, jejímž provozovatelem je Hasičský záchranný sbor ČR.

Za loňský rok operátoři linky 112 odbavili v celé České republice 2 821 640 hovorů. Dalších 433 417 hovorů bylo přijato na linku 150.

Operátoři tísňových linek HZS Zlínského kraje přijali v roce 2015 celkem 132 595 volání. Z tohoto celkového počtu bylo 115 009 volání na linku 112 a 17 586 volání na linku 150.

Tísňové volání funguje

• nepřetržitě,

• pro všechny občany,

• na celém území,

• bezplatně,

• ve všech telefonních sítích, a

• ze všech koncových hlasových zařízení telefonních sítí.

Při volání na linku tísňového volání se řiďte následujícími radami:

  • Zachovejte klid.
  • Najděte si bezpečné místo, odkud můžete telefonovat na linku tísňového volání.
  • Vyčkejte přihlášení operátora.
  • Jestliže se Vám ozve jiná složka, než jste volali, nezavěšujte. Je možné, že jste omylem zavolali jiné číslo - např. 155 místo 150. Buď budete přepojeni na správné dispečerské pracoviště, nebo Váš požadavek bude zaznamenán dispečerem a ihned předán příslušné složce.
  • Uveďte vaše jméno a příjmení.
  • Popište co se stalo.
  • Uveďte, kde je pomoc vyžadována - pokud možno úplnou adresu. Pokud je to potřeba, popište nejvhodnější cestu k tomuto místu. Pokud se událost stala na jiném místě, než ze kterého voláte, uveďte tuto skutečnost.
  • Upozorněte operátora na potenciální nebezpečí, která se na místě nacházejí (např. nebezpečí výbuchu, nebezpečné látky apod.) a na komplikace v dojezdové trase - neprůjezdná cesta aj. Podle požadavku dispečera uveďte další potřebné údaje. Stručně a jasně odpovězte na všechny jeho otázky. Spolupracujte s operátorem.
  • Postupujte podle pokynů a rad operátora.
  • Nezavěšujte, dokud Vás k tomu operátor nevyzve.
  • Ponechejte si telefonní linku volnou pro možnou další komunikaci. Operátor Vás může kontaktovat za účelem zjištění dalších informací nebo poskytnutí dalších rad.
  • Pokud se situace na místě změní (zhorší nebo zlepší), zavolejte znovu na tísňovou linku a podejte o tom zprávu.

Další najdete také na:

http://www.hzscr.cz/clanek/evropsky-den-tisnove-linky-112-slavi-jiz-seste-narozeniny.aspx

Autor: por. Bc. Libor Netopil – tiskový mluvčí HZS Zlínského kraje

Odkazy do noveho okna

KOPIS HZS ZLK

KOPIS HZS ZLK 

Detailní náhled

KOPIS HZS ZLK II

KOPIS HZS ZLK II 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem