HZS Pardubického kraje  

Přejdi na

Chráníme vaše životy, zdraví a majetek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Naše činnost a působnost

Oddělení ochrany obyvatelstva a krizového řízení v oblasti krizového řízení plní úkoly stanovené HZS Pardubického kraje zejména:
- zákonem č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému, ve znění pozdějších předpisů,
- zákonem č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení, ve znění pozdějších předpisů,
- zákonem č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy, ve znění pozdějších předpisů a
- zákonem č. 224/2015, o prevenci závažných havárií, ve znění pozdějších předpisů.
 
Konkrétně jde o následující úkoly:
  • organizuje součinnost mezi správními úřady a obcemi v kraji při přípravě na krizové situace a jejich řešení,
  • vede přehled možných zdrojů rizik a provádí analýzy ohrožení,
  • zpracovává krizový plán kraje a krizový plán obcí s rozšířenou působností; k tomu vyžaduje součinnost příslušných subjektů,
  • vyžaduje, shromažďuje a eviduje údaje nezbytné pro zpracování krizových plánů pro přípravu a řešení krizových situací v rozsahu § 15 odst. 3 krizového zákona,
  • plní úkoly stanovené Ministerstvem vnitra a úkoly stanovené hejtmanem v rozsahu krizového plánu kraje a starostou obce s rozšířenou působností v rozsahu krizového plánu obce s rozšířenou působností,
  • předává Ministerstvu vnitra, hejtmanovi, starostovi obce s rozšířenou působností a Policii ČR na jejich žádost údaje podle § 15 odst. 3 krizového zákona,
  • vytváří podmínky pro činnost krizového štábu kraje a krizového štábu obce s rozšířenou působností,
  • seznamuje obce, právnické nebo fyzické osoby na jejich žádost s charakterem možného ohrožení, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení,
  • za nouzového stavu a stavu ohrožení státu vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob a předává údaje v ní vedené generálnímu ředitelství; vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob za stavu nebezpečí,
  • podílí se na plnění úkolů v oblasti hospodářských opatření pro krizové stavy,
  • organizuje ve spolupráci s krajským úřadem vzdělávání v oblasti krizového řízení,
  • vykonává kontrolu v oblasti krizového řízení u obcí s rozšířenou působností v součinnosti s krajským úřadem, u obcí v součinnosti s obecním úřadem s rozšířenou působností a u právnických a podnikajících fyzických osob, kterým byla uložena povinnost vyplývající z krizového zákona,
  • vykonává státní správu na úseku prevence závažných havárií,
  •  zpracovává vlastní plán krizové připravenosti.

 

vytisknout  e-mailem