HZS Olomouckého kraje  

Přejdi na

Předcházíme rizikům


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Krizové řízení

  1. Úkoly a působnost
  2. Kontakty

Obsahem krizového řízení jsou zejména tyto úkoly:

  1. organizuje součinnost v oblasti krizového řízení mezi správními úřady a obcemi v kraji,
  2. zpracovává krizový plán kraje a krizový plán obcí s rozšířenou působností,
  3. vede přehled možných zdrojů rizik a provádí analýzy ohrožení,
  4. zpracovává havarijní plán kraje a vnější havarijní plány,
  5. vyžaduje, shromažďuje a eviduje údaje nezbytné ke zpracování krizového plánu kraje a obce s rozšířenou působností,
  6. podíl;í se na provádění vzdělání v oblasti krizové a havarijní připravenosti,
  7. připravuje a usměrňuje zpracování podkladů pro jednání bezpečnostní rady kraje,
  8. vykonává státní správu na úseku prevence závažných havárií,
  9. plní úkoly v oblasti kritické infrastruktury a její ochrany,
  10. vytváří podmínky pro činnosti krizového štábu kraje a obcí s rozšířenou působností a podílí se na zabezpečení jejich činnosti,
  11. vytváří podmínky pro činnosti štábu HZS a operačních skupin HZS ÚO a podílí se na zabezpečení jejich činnosti,
  12. podílí se na plnění úkolů v oblasti hospodářských opatření pro krizové stavy, za tím účelem vyžaduje, shromažďuje a eviduje údaje o nezbytných dodávkách a dodavatelích v informačním systému ARGIS,
  13. seznamuje obce s rozšířenou působností a právnické nebo fyzické osoby na jejich žádost s charakterem možného ohrožení, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení,
  14. vykonává kontrolu v oblasti krizového řízení u obce s rozšířenou působností, obce a právnických osob a podnikajících fyzických osob, kterým uložil povinnost vyplývající z krizového plánu,
  15. plní další úkoly stanovené v rámci přípravy a ve prospěch řešení krizových situací.

vytisknout  e-mailem